لینک سازی داخلی بنظر می رسد که تکنیک ساده و پیش پا افتاده ای باشد و خسته کننده به نظر بیاید، در حالی که به کارگیری صحیح و اصولی لینک سازی داخلی می تواند در نتایجسئو سایتشما تحول ایجاد کند. این در حالی است که خیلی ها از این موضوع اطلاعی ندارند.
چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟
موتور جستجوی گوگل از روزهای اولیه مسیر طولانی را طی کرده است. گوگل اکنون از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک بهتر محتوا استفاده می کند. اما، الگوریتم ها تا کامل بودن فاصله زیادی دارند. آنها به کمک نیاز دارند تا متوجه شوند که:
یک صفحه در مورد چیست
ارتباط آن با صفحات دیگر
اهمیت آن در وب سایت شما
این ارزش واقعی لینک های داخلی است. آنها معماری سایت شما را تقویت می کنند، معنی، ارتباط و اهمیت را منتقل می کنند.
کاربرد لینک داخلی چیست؟
پیوندهای داخلی به چند منظور در داخل سایت استفاده می شود:
استناد
گاهی اوقات، شما به یک آمار یا تحقیق اصلی که در جای دیگر سایت شما توضیح داده شده است، اشاره می کنید. یک پیوند، کاربران را در جهت این اطلاعات راهنمایی میکند.
ناوبری آسان
گاهی اوقات، پیوندهای داخلی به سادگی وجود دارند تا افراد بتوانند از صفحه ای به صفحه دیگر در سایت پرش کنند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که می خواهید کاربران تا حد ممکن زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند.
فراخوان به اقدام
همچنین می توانید از پیوندهای داخلی برای راهنمایی کاربران به یک صفحه خاص یا یک اقدام خاص استفاده کنید. برای مثال، ممکن است کاربران را به یک محصول در فروشگاه خود پیوند دهید، یا آنها را تشویق کنید تا برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند و آنها را به صفحه تماس پیوند دهید.
چندین مزیت کلیدی دیگر برای یک ساختار پیوند داخلی که به خوبی اجرا شده وجود دارد.
پیوندهای داخلی تجربه کاربر و تبدیل را بهبود می بخشد.
ساخت لینک داخلی یک راه عالی برای ارائه یک تجربه کاربری ممتاز است و در عین حال مشتریان بالقوه را به تبدیل شما نزدیک تر می کند. همانطور که کاربران محتوای شما را مطالعه می کنند، سوالات بیشتری خواهند داشت. وقتی آن سوالات را پیش بینی می کنید، می توانید روند فکری آنها را راهنمایی کنید. سپس، با افزودن استراتژیک پیوندهای داخلی به محتوای خود، آن ها را به سمت اهداف بیزینسی خود سوق می دهید. وقتی به کاربران آنچه را که میخواهند ارائه میکنید، به احتمال زیاد به جای بازگشت به Google، در وبسایت شما باقی میمانند. این باعث ایجاد آگاهی از برند، ایجاد اعتماد، وفاداری به برند و افزایش فروش می شود.
افزایش رتبه
پیوندهای داخلی می توانند در افزایش رتبه صفحه شما برای کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو نقش داشته باشند.، گوگل بیان کرده است: “تعداد پیوندهای داخلی که به یک صفحه اشاره می کنند، سیگنالی برای موتورهای جستجو در مورد اهمیت نسبی آن صفحه است”. انتخاب انکر تکست مناسب برای پیوندهای داخلی خود، در ترکیب با استراتژی های دیگر، می تواند به شما در افزایش رتبه صفحه برای آن عبارت کلیدی خاص (و عبارات مرتبط معنایی) کمک کند.
موتورهای جستجو از لینک ها برای خزیدن در سایت شما استفاده می کنند.
پیوندها مؤثرترین راه گوگل برای کشف محتوای جدید هستند. اگر یک URL هیچ لینک داخلی یا بک لینک نداشته باشد، پیدا کردن آن توسط گوگل زمان بیشتری می برد. Googlebot و سایر خزندههای وب، صفحات را از یک پیوند به پیوند دیگر دنبال میکنند. هر چه یک صفحه جدید یا یک پست جدید لینک های بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل با آن مواجه شود. به صفحات داخلی بدون لینک، صفحات یتیم گفته می شود. همیشه ارزش دارد که وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هر صفحه ای که به آن اهمیت می دهید حداقل یک پیوند داخلی دارد.
چگونه لینک سازی داخلی موثری انجام بدهیم؟
از استراتژی پیلار کلاستر استفاده کنید.
ارتباط موضوعی را حفظ کنید.
از صفحات معتبر به صفحات دیگر لینک دهید.
از کلمات کلیدی در انکر تکست لینک داخلی استفاده کنید.