وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

پیج رنک گوگل چیست؟

آگوست 10, 2022

پیج رنک گوگل چیست؟

پیج رنک سیستمی برای رتبه بندی صفحات وب است که توسط بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین در دانشگاه استنفورد ساخته شده است. این رتبه با توجه به ارزیابی تعداد و کیفیت لینک های آن به سایت داده می شود. به عبارت دیگر، هرچقدر یک صفحه از سایت های مختلف بک لینک داشته باشد، آن صفحه از نظر گوگل معتبرتر است و رتبه بالاتری به آن داده می شود. استدلال گوگل از این معیار این است که اگر صفحه یا سایتی به اندازه کافی خوب و معتبر باشد، سایت های دیگر به آن لینک می دهند.

عواملی که بر پیج رنک گوگل تاثیر میگذارند عبارتند از انکرتکست، نرخ کلیک صفحه، لینک سازی داخلی و لینک نوفالو.

مفهوم الگوریتم پیج رنک گوگل

PageRank یک نمایش خطی از مقیاس لگاریتمی بین 0 تا 10 بود که در نوار ابزار گوگل نمایش داده می شد. اگر به یک سایت رتبه 0 داده میشد، یعنی آن وب سایت عملکرد بسیار ضعیفی داشت در حالیکه معتبرترین وب سایت ها نمره 10 را از الگوریتم پیج رنک گوگل می گرفتند. گوگل هم اکنون نیز از پیج رنک به عنوان بخشی از الگوریتم خود استفاده میکند اما حق ثبت اختراع اصلی منقضی شده و از سال 2006 دیگر استفاده نشده است.

اهمیت پیج رنک گوگل در سئو سایت در سال 2021

فقط به این دلیل که دیگر نوار ابزاری وجود ندارد که نمره پیج رنک گوگل یک صفحه وب را به ما بدهد، به این معنی نیست که مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع، در سال 2017 گری ایلیس از گوگل تایید کرد که آنها هنوز هم از پیج رنک به عنوان بخشی از الگوریتم خود استفاده می کنند، بنابراین درک چگونگی عملکرد آن به شما کمک میکند تا سئو سایت بهتری داشته باشید.

پیج رنک چگونه محاسبه می شود؟

گوگل هر سال 4 بار برای تمام صفحات وب سایت یک رتبه بین 0 تا 10 اختصاص میدهد. برای اینکه پیج رنک صفحات خود را ببینید، شما میتوانید از افزونه های مرورگر یا سایت هایی مانند moonsy که سئو سایت را آنالیز می کنند، استفاده کنید.

روش های افزایش پیج رنک گوگل

دانستن اینکه PageRank هنوز بخشی از سازوکار رتبه بندی می باشد، یک چیز است اما یک چیز کاملاً متفاوت این است که بدانید چگونه می توانید آن را افزایش دهید. البته هیچ اقدامی نمی تواند افزایش امتیاز واقعی پیج رنک گوگل را تضمین کند، با این حال، ما می توانیم عملکرد SERP خود را با استفاده از معیارهای متفاوت اعتبار صفحه که طبق همان استاندارد اصلی محاسبه شده است، کنترل کنیم. بعلاوه، ما دو عامل می دانیم که به شدت بر اعتبار صفحه تأثیر می گذارد:

  • بک لینک با کیفیت

  • لینک سازی داخلی مناسب

پیج رنک گوگل چیست؟ وبکاست
ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است