وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

نرخ کلیک(CTR) چیست؟

آگوست 10, 2022

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک (CTR) یکی از المان های مهم و با معنی در هر کسب و کار آنلاینی میباشد زیرا می تواند بازگشت یا عدم بازگشت سرمایه ای که برای کار خود خرج کرده اید را نشان دهد. اگر نرخ کلیک پایین باشد، یعنی مشکلی در سایت وجود دارد که احتمالا با تکنیک های سئو سایت برطرف خواهد شد.

نرخ کلیک (CTR) طبیعی چیست؟

نرخ CTR که مخفف Click Through Rate است، در واقع تعداد افرادی که روی لینک سایت یا تبلیغات شما کلیک میکنند را نشان میدهد. CTR یکی از شاخص های مهم KPI هر سایتی است و معمولا برای تعیین موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده می شود.

impression چیست؟

هربار که لینک سایت یا تبلیغات شما برای کاربر نمایش داده شود، یک impression برای شما ثبت می شود، مثلا اگر کاربر یک عبارت کلیدی را جستجو کند و سایت شما در صفحه دوم نتایج باشد و کاربر به صفحه 2 مراجعه کند، برای سایت شما impression ثبت می شود، اما چنانچه کاربر به صفحه 2 نرود، هیچ ایمپرشنی برای شما ثبت نمی شود.

تفاوت نرخ کلیک و impression چیست؟

بسیاری از کاربران لینک وب سایتی را در صفحه نتایج مشاهده میکنند اما روی آن کلیک نمی کنند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که نرخ CTR به مراتب مهم تر از نرخ impression است.

نرخ کلیک طبیعی چگونه محاسبه می شود؟

نرخ ctr= تعداد کلیک های طبیعی / تعداد impressionها

برای گرفتن درصد آن، بر 100 ضرب کنید تا براساس درصد بدست آورید.

رخ کلیک (CTR) یکی از المان های مهم و با معنی در هر کسب و کار آنلاینی میباشد زیرا می تواند بازگشت یا عدم بازگشت سرمایه ای که برای کار خود خرج کرده اید را نشان دهد. اگر نرخ کلیک پایین باشد، یعنی مشکلی در سایت وجود دارد که احتمالا با تکنیک های سئو سایت برطرف خواهد شد.

نرخ کلیک چیست؟ وبکاست

اهمیت نرخ کلیک (CTR) بر سئو

حتی اگر رتبه 1 گوگل باشید اما نرخ CTR شما پایین باشد، یعنی وب سایت شما هنوز بهینه نیست. چیزی که برای سئو سایت اهمیت دارد، ترافیک صفحات است که شامل نرخ کلیک و نرخ تبدیل است نه impressionها. از طرفی یکی از فاکتورهایی که گوگل در رتبه بندی سایت ها اعمال میکند، نرخ کلیک میباشد. فرض کنید که صفحه ای در صفحه 2 باشد اما نرخ کلیک آن بالا باشد، در این مورد گوگل به این نتیجه میرسد که محتوای این صفحه دقیقا همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است، بنابراین رتبه آن صفحه را ارتقا میدهد.

پس نرخ CTR از دو نظر روی سئو سایت تاثیر دارد: اول اینکه یکی از فاکتورهای رتبه بندی صفحه است و دوم اینکه باعث افزایش ترافیک سایت می شود که برای سئو اهمیت زیادی دارد.

چگونه نرخ کلیک (CTR) سایت را افزایش دهیم؟

  1. شکل کنیبالیزیشن صفحات را برطرف کنید. ( برای آشنایی با کنبالیزیشن، در اینجا بخوانید.)
  2. عناوین جذاب و خلاقانه انتخاب کنید.
  3. توضیحات متای صفحه را بهینه کنید.
  4. با URL توصیف کوچکی از صفحه خود به کاربر بدهید.
  5. از کدهای اسکیما استفاده کنید.
  6. از جملات مثبت یا منفی استفاده کنید.
  7. از داده های feature snippet استفاده کنید.
ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است