وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

سئو داخلی چیست؟

آگوست 9, 2022

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی به کلیه اقداماتی گفته می شود که می توان مستقیماً در داخل وب سایت به منظور ارتقاء رتبه خود در نتایج گوگل انجام داد. نمونه هایی از این موارد شامل اقدامات برای بهینه سازی محتوا یا بهبود برچسب های توضیحات متا و عنوان است. برعکس، سئو خارجی به بک لینک و سیگنال های دیگر اشاره دارد.

بهنیه سازی سئو داخلی نیاز موثر به ترکیبی از چندین عامل نیاز دارد. اگر قصد بهبود عملکرد خود را به صورت ساختارمند دارید، دو نکته مهم وجود دارد: تجزیه و تحلیل و نظارت منظم. اگر فرآیند در جهت دستیابی به اهداف نباشد و بر اساس ارزیابی دقیق مسائل اساسی ایجاد نشود، بهینه سازی ساختار یا محتوای یک وب سایت سود کمی دارد.

چرا سئو داخلی مهم است؟

گوگل به طور منظم الگوریتم خود را به روز می کند و توانایی خود را برای درک مقاصد کاربر و تجربه کلی کاربر پس از ورود کاربر به یک صفحه بهبود می بخشد. به همین دلیل مهم است که سئو یا بهینه سازی موتور های جست جو را یاد بگیرید و از بهترین روش ها آگاه باشید. علاوه بر این، گوگل تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد، بنابراین مهم است که سئوی داخلی را در استراتژی کلی خود در نظر بگیرید.

یک صفحه بهینه شده همچنین به گوگل کمک می کند تا بفهمد محتوا در مورد چیست که به سازماندهی و رتبه بندی صفحه کمک می کند. اساساً، شما به Google کمک می‌کنید کار خود را بهتر انجام دهد.

چگونه محتوای خود را برای سئو داخلی بهینه کنیم؟

سئو داخلی بر روی تکنیک های سئو که تحت کنترل شماست تمرکز دارد. چندین مرحله حیاتی از یک استراتژی جامع سئو داخلی وجود دارد که برای ایجاد محتوایی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی داشته باشد، باید آن ها را بدانید.

تحقیق کلمات کلیدی

​در هر صفحه یک کلمه کلیدی یا موضوع کلیدی را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، این پست کلیدواژه “سئوی داخلی” و همچنین “سئو داخلی چیست را هدف قرار می دهد؛ زیرا اگر پست های جداگانه ای روی هر کلمه کلیدی بنویسیم، آنها با یکدیگر در رقابت خواهند کرد و کنیبالیزیشن رخ خواهد داد.

کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید. اگر تمام مراحل زیر را انجام دهید اما محتوای صفحه شما با هدف سرچ کلمه مورد نظر شما مطابقت نداشته باشد، رنک نمی شود.

از کلمات کلیدی هدف خود در پاراگراف اول استفاده کنید

استفاده از کلمه کلیدی هدف اصلی خود در پاراگراف اول به شما این امکان را می دهد که هدف و موضوع خود را از ابتدا برای خوانندگان و موتورهای جستجو روشن کنید. به یاد داشته باشید، الگوریتم موتور جستجو به دنبال کلمات کلیدی و عباراتی است که سرنخ هایی در مورد محتوای شما و نوع اطلاعات موجود در آن ارائه می دهد. همانطور که محتوا را تولید می کنید، برای ایجاد موضوع اصلی خود بدون اسپم کلمات کلیدی، کلید واژه های معنایی و مرتبط را با هم ترکیب کنید.

سئو داخلی چیست؟وبکاست

از تگ های H1 و H2 برای عنوان و زیر عنوان استفاده کنید

این تگ‌ها به Google نشان می‌دهند که محتوای شما چه سلسله مراتبی دارد. به عبارت دیگر، طرح کلی محتوا را برای الگوریتم واضح می‌سازد تا بفهمد شما چگونه متن خود را سازماندهی کرده‌اید.

عنوان اصلی و فرعی همچنین نکات کلیدی در مورد مطالب موجود در پاراگراف های بعد از عنوان را ارائه می دهد و ثبت اطلاعات مهم در مورد مطالب شما را برای موتور جستجو آسان تر می کند.

به یاد داشته باشید که گوگل همچنین محتوایی را که بر تجربه کاربر تمرکز دارد در اولویت قرار می دهد. خواندن محتوایی که مانند یک دیوار غول‌پیکر از متن ظاهر می‌شود، به‌ویژه برای کاربران پلتفرم تلفن همراه دشوار است. صفحات منظم و خوانا تعیین موضوعیت صفحه را برای گوگل ساده تر می کند. علاوه بر این، کاربران به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند.

از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید

گنجاندن لینک های داخلی یا خارجی مرتبط با انکر تکست مناسب در محتوای خود به Google کمک می کند بفهمد صفحه شما در مورد چیست. لینک داخلی از محتوای معتبر و با عملکرد خوب در سایت شما می تواند به سایر صفحات کمک کند. پیاده سازی لینک های داخلی همچنین به ربات گوگل اجازه می دهد تا سایت شما را راحت تر بخزد.

URL ها را بهینه کنید

ساختار URL صفحه وب شما نیز نکاتی برای بهبود سئو دارد. هنگامی که یک URL ایجاد می کنید که شامل کلمات کلیدی اصلی است، موضوعی که این صفحه خاص پوشش می دهد آشکارتر می شود. هم موتورهای جستجو و هم کاربران باید به راحتی بتوانند موضوع یک صفحه را بر اساس URL تعیین کنند. مطمئن شوید که URL های شما واضح و دقیق هستند. آن را مختصر نگه دارید و از کلمات توقف اجتناب کنید.

افزودن و بهینه سازی تصاویر
واقعیت این است که کاربران با احتمال کمتری با دیوار طولانی متن درگیر می شوند. اینجاست که تصاویر وارد می شوند. هرچه تصاویر شما مفیدتر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران تعامل بیشتری با محتوای شما داشته باشند.
روی افزودن تصاویری تمرکز کنید که محتوای شما را ارتقا می دهد.عکس های اختصاصی تولید کنید و آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین باید تصاویر خود را بهینه کنید.
محتوای منحصر به فرد و بهینه بنویسید

محتوا در دنیای سئو پادشاه است. تنها وظیفه Google این است که به جستجوگران دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند، ارائه دهد، بنابراین موتور جستجو محتوای مرتبط، با ارزش و بهینه را که نیازهای جستجوگران را تا حد امکان به طور کامل برآورده می کند، در اولویت قرار می دهد. بنابراین سئو محتوا یا بهینه سازی صفحه چیست؟ این محتوایی است که برای درک هر چه بهتر توسط موتورهای جست و جو، بهینه شده است.

بهینه سازی تگ تایتل و توضیحات متا

تگ تایتل مهم ترین فاکتور رتبه بندی در سئو داخلی و در نتایج موتور جستجو در زیر URL اما بالای توضیحات متا ظاهر می شود.
تایتل صفحه به کاربرانی که در صفحه نتایج نگاه می کنند اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه شما ارائه می دهد. این کاربران به تگ عنوان نگاه می کنند تا تعیین کنند که آیا محتوای شما با عبارت جستجوی آنها مطابقت دارد یا خیر. بنابراین، یک تگ تایتل قوی که حاوی کلمات کلیدی مهم است می تواند باعث تشویق بیشتر کاربران به کلیک ها و افزایش ترافیک شود.

ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است