این رنگ حقیقتا میتواند ضربان قلب انسان را بالا برده و توجهات زیادی را به خود جلب کند. اگر هدف شما یک فروش فوری با تخفیف بالا در زمان محدود است، طراحی سایت فروشگاهی به رنگ قرمز میتواند توجه اکثر افراد را جلب کرده و حتی این حس را در کاربران سایت شما ایجاد کند که امکان دارد هر لحظه این فرصت را از دست بدهند.
قرمز همچنین رنگ اضطراب و حسادت به حساب آمده و با خطر و خشونت نیز مرتبط است. به همین دلیل، استفاده از این رنگ به عنوان رنگ اصلی برای بسیاری از وبسایتها اصلا توصیه نمیشود؛ درست است که قرمز در نگاه اول میتواند توجهات بسیاری را به خود جلب کند اما اگر اکثر عناصر سایت به رنگ قرمز باشند، این کار میتواند راحت بودن کاربر در سایت را تحت تاثیر قرار داده و وی را به بستن تب مربوط به سایت شما تشویق کند.
روانشناسی رنگ آبی
آبی بهترین رنگی است که میتواند مسئله تاثیر رنگ در طراحی سایت را به ما ثابت کند. بسیاری از شبکههای اجتماعی مشهور مثل فیسبوک، توییتر، لینکدینو تامبلر و خیلی از برندهای تکنولوژی مثل دل، اچ پیو اینتل از رنگ آبی برای لوگو خود استفاده کردهاند که این مسئله به هیچ عنوان تصادفی نیست. اعتماد، اطمینان و امنیت از جمله احساساتی هستند که رنگ آبی باعث برانگیخته شده آنها میشود و بسیاری از افراد نیز آن را به عنوان یک رنگ آرامشبخش میشناسند؛ درواقع، به همین دلیل است که این رنگ به یک گزینه ایدهآل برای مقاصد تجاری تبدیل شده است.
رنگ آبی معمولا برای طراحی سایت بیمه، بانکداری و یا امنیت سایبری به کار میرود زیرا این مشاغل به سطح بالایی از اعتماد نیاز دارند که آبی بهتر از سایر رنگها بیان کننده آن است. شما میتوانید از آبی کمرنگ برای تلقین حس اعتماد و اطمینان به کاربر خود استفاده کرده و از آبی پر رنگ برای اعتبار بیشتر استفاده کنید. بعلاوه، آبی به لطف این ویژگیها یک رنگ ایدهآل برای پس زمینه سایت شما و صفحه اصلی آن است و میتواند در بازخورد اول، بسیاری از کاربران را در ماندن به سایت تشویق نماید.
سفید بیان کننده پاکی و بی گناهی، حسن نیت و خلوص است. این رنگ همچنین با بهداشت، تمیزی و طهارت مرتبط بوده که این مسئله به خوبی استفاده از رنگ سفید در مراکز درمانی را توجیه میکند. رنگ سفید میتواند نشانه نظم و ارزشهای سنتی باشد. بسیاری از افراد هنگام طراحی سایت خبری از رنگ سفید برای بروز احساس اطمینان در مخاطب خود استفاده کرده و سعی میکنند به کمک این رنگ به مخاطب اطمینان دهند که میتوانند به اخبار آنها اطمینان کند. شما نیز با انتخاب رنگ سفید در پالت رنگی خود میتوانید از تاثیر رنگ در طراحی سایت به خوبی بهره برده و محتوای خود را به عنوان یک محتوای قابل اعتماد به کاربر معرفی کنید.
روانشناسی رنگ مشکی
این رنگ میتواند نشان دهنده قدرت، جدیت و اعتماد به نفس بوده و قالبا از آن در بازایابی برای معرفی محصولات لوکس استفاده میشود.
در سایت خود برای نشان دادن خاص بودن محصولات و عناصر سایت از مشکی استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید قسمتی از سایت که برای ثبت نام کاربران با اشتراک ویژه طراحی میکنید را به رنگ مشکی در بیاورید و یا در طراحی صفحاتی که به برندهای گران قیمت مربوط میشوند از رنگ مشکی استفاه کنید.
روانشناسی رنگ زرد
اگر میخواهید به کاربران شما احساس خوش بینی دست دهد به سراغ رنگ زرد بروید. برخی افراد حتی بر این باورند که این رنگ باعث میشود آنها بیشتر احساس جوانی کنند. درواقع، به همین دلایل است که بسیاری از سایتها که ماهیت آنها با خوشحال بودن گره خورده است (در طراحی وبسایتهای برنامه ریزی جشنها، طراحی سایت آژانس مسافرتی و یا وبسایتهای مربوط به سلامت و طراحی سایت پزشکی) از رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی خود استفاده میکنند.
از رنگ زرد بهره بگیرید تا وبسایت و برند شما یک گزینه قابل دسترس، خوشحال کننده، دوستانه و صمیمانه به نظر برسد. البته باید دقت داشته باشید که استفاده زیاد از رنگ زرد نیز کاملا میتواند تاثیرات مثبت این رنگ را منفی کند. اگر عناصر وبسایت شما بیش از اندازه به رنگ زرد در بیایند میتوانند باعث گیج شدن کاربر شوند و به برنامههای شما برای ایجاد یک تجربه خوب زیان برسانند.
بنابراین زمانی که میخواهید رنگی انتخاب کنید باید درباره بازار نهایی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را میخواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی درباره چشم انداز احساسی هدفتان فکر کنید و نیز پیامی که از راه دید میخواهید منتقل کنید. بعد رنگ خود را انتخاب کنید.