وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

دامین اتوریتی و کاربرد آن

آگوست 28, 2022

دامین اتوریتی و کاربرد آن

دامین آتوریتی (domain authority) یکی از رایج ترین و پایه ای ترین اصطلاحات سئو میباشد، اما دامین آتوریتی دقیقا یعنی چه؟ برای هر کسی که سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را انجام می دهد، مهم است که بداند در بین 200 فاکتور مختلف رتبه بندی در گوگل، اعتبار دامنه یکی از آنهاست.

دامین آتوریتی چیست؟

اعتبار دامنه نخستین بار توسط وب سایت MOZ برای رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو ایجاد شد. این امتیاز عددی بین 0 تا 100 است و با توجه به فاکتورهای زیادی تعیین می شود. هرچقدر این امتیاز بالاتر باشد، احتمال رتبه بندی آن سایت در گوگل نیز بیشتر خواهد بود.

چرا دامین آتوریتی برای سئو سایت اهمیت دارد؟

نمایندگان گوگل همیشه اعتبار دامنه را به عنوان یک عامل رتبه بندی در سئو سایت رد میکنند، اما به گفته جان مولر، گوگل رتبه ای را در کل سایت دارند که مشابه دامین آتوریتی عمل میکند. به علاوه تحقیقات و بررسی هایی که بر روی ارتباط بین رتبه بندی کلمه کلیدی و اعتبار دامنه (DA) سایت های بسیار زیادی انجام شده اند، نشان داد که این دو عامل همبستگی زیادی با یکدیگر دارند. با اینکه دامین اتوریتی معیار مستقیمی بر روی سئو سایت نیست اما شاخص خوبی است تا به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را با رقبا ارزیابی کنید.

Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

وقتی نوبت به محاسبه دامین اتوریتی می‌رسد، ابزارهای مختلف از روش‌ خاص خود استفاده می‌کنند. همانطور که Moz بیش از 40 عامل مختلف برای دادن امتیاز DA به شما ابه کار می برد.
اما مهمترین عوامل عبارتند از:
  • MozRank: تعداد وب‌سایت‌هایی را که به یک صفحه لینک می‌دهند را می‌شمارد. همچنین به کیفیت این وب سایت ها نگاه می کند.
  • پروفایل بک لینک: این شامل لینک های داخلی و خارجی از صفحه است. بنابراین، اگر پست شما به وب‌سایت‌های معتبر لینک بدهد و همچنین توسط سایت‌های معتبر دیگر لینک شده باشد، امتیاز خوبی کسب خواهید کرد.
  • Root Domains: هنگامی که Moz به پروفایل بک لینک شما نگاه می کند، به تعداد بک لینک های منحصر به فرد نیز توجه می کند. فرض کنید 100 لینک دارید اما از یک وب سایت. Moz این را به عنوان 1 روت دامنه در نظر می گیرد. بنابراین، دریافت بک لینک از وب سایت های مختلف بسیار مهم است.
  • MozTrust : قابل اعتماد بودن وب سایت هایی را که به صفحه شما پیوند می دهند بررسی می کند. به عنوان مثال، اگر پیوندی از یک صفحه وب دانشگاه، سایت دولتی یا یک سایت سازمان بزرگ دریافت کنید، امتیاز بالایی کسب خواهید کرد.
  • ساختار سایت و کاربر پسند بودن: برای دستیابی به DA بالا، باید مطمئن شوید که ساختار سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل برای خزیدن صفحات شما آسان است و همچنین باید یک تجربه کاربری عالی برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.

دامین آتوریتی خوب چند است؟

عوامل زیادی برای محاسبه دامین اتوریتی وجود دارد. اما برای اینکه به شما ایده بدهیم، وب سایت هایی مانند گوگل، اپل یا مایکروسافت دارای DA بالایی (بین 95 تا 100) خواهند بود.
از طرف دیگر، اگر وب سایت شما جدید باشد، DA شما پایین خواهد بود (احتمالا بین 10 تا 20). همچنین باید بدانید که اگر DA سایت شما بین 20 تا 30 باشد، مقدار عددی آن سریعتر از سایتی رشد می کند که دامین اتورتی آن بین 70 تا 80 است. سایت ها از نظر دامین اتورتی مغمولا به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • زیر 30 ضعیف است
  • 30 تا 40 کمتر از حد متوسط است
  • 40 تا 50 متوسطه
  • 50 تا 60 خوبه
  • 60 تا 70 خیلی خوبه
  • بالای 80 عالیه

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که DA به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو پیش بینی کنید. بنابراین، بهتر است از آن برای مقایسه با سایر وب سایت ها در SERP استفاده کنید و سپس سعی کنید DA خود را برای رتبه بالاتر افزایش دهید.

چگونه دامین اتوریتی سایت را افزایش دهیم؟

حالا که با مفهوم domain authority آشنا شدید، احتمالا در این فکر هستید که چطور میتوانیم دامین اتوریتی سایت خود را افزایش دهیم؟ همانطور که شروع به کار روی افزایش اعتبار دامنه وب سایت خود می کنید، باید به یاد داشته باشید که این یک استراتژی بلند مدت است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید DA سایت خود را افزایش دهید:

1. بک لینک های با کیفیت بالا را از سایت های معتبر دریافت کنید.

2. سایت خود را بررسی کنید و لینک های بد را حذف کنید.

3. ساختار وب سایت و تجربه کاربری خود را بهینه کنید.

4. لینک سازی داخلی خود را بهبود ببخشید.

5. افزایش سوشیال سیگنال

دامین اتوریتی و کاربرد آن وبکاست
ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است