وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

الگوریتم page layout گوگل

اکتبر 18, 2022

توجه بیشتر به محتوای صفحات و همین فاکتورهای پیشرفته تر سئو داخلی با ظهور الگوریتم پاندا در سال 2011 بیشتر احساس شد. اما گوگل در 19 ژانویه سال 2012 و با انتشار الگوریتم Page Layout به اجرای رسمی این مسئله پرداخت.

الگوریتم Page Layout وبسایت هایی که دارای تبلیغات بسیاری در ابتدای صفحه بودند را هدف گرفت. این تبلیغ ها موجب میشدند که کاربر اسکرول زیادی را انجام دهد تا به محتوای اصلی صفحه برسد.

الگوریتم page layout چیست؟

به گفته گوگل این الگوریتم در ابتدا تنها چیزی در حدود یک درصد وب سایتها را تحت تاثیر قرار داد اما باعث شد سایت‌ها طراحی و چیدمان مطالب خود را طوری تغییر دهند که تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان ایجاد کنند. نسخه‌های اولیه پیج لایوت کاری به تبلیغات پاپ‌آپ نداشت اما رفته‌رفته این نوع تبلیغات را هم شامل شد.

چند ماه پس از معرفی الگوریتم Page Layout که به عنوان Top Heavy و above the fold هم شناخته می‌شود، بروزرسانی جدیدی از آن منتشر شد که فرصتی در اختیار سایت‌های پنالتی‌شده قرار می‌داد. بدین‌ترتیب سایت‌هایی که با انتشار الگوریتم Page Layout جریمه شده اما اقدام به رفع مشکلات خود کرده بودند، دوباره توانستند به نتایج جستجوی گوگل بازگردند.

به روز رسانی های الگوریتم Page Layout در گذر زمان

19 ژانویه 2012: الگوریتم Page Layout اجرا شد

گوگل به معرفی و اجرای الگوریتم Page Layout پرداخت. این الگوریتم که با نام های Top Heavy و above the fold نیز شناخته می شود، بر روی سایت های با تبلیغات بسیار زیاد در بالای صفحه مقابله می کند.

9 اکتبر 2012: به روز رسانی الگوریتم Page Layout

مت کاتس، مدیر ارشد تیم ضد مقابله با اسپم گوگل در حساب توییتری خود اعلام کرد که این الگوریتم به روز رسانی شده و بر روی 0.7 درصد نتایج جستجوی عبارات انگلیسی تاثیر گذار بوده است. این به روز رسانی فرصتی برای وبسایت هایی بود که در تاریخ انتشار این الگوریتم دچار پنالتی شده بودند. گوگل در این فرصت سایت های جریمه شده ایی را که تغییرات مثبتی در خود ایجاد کرده بودند را نیز از پنالتی خود خارج کرد.

6 فوریه 2014: به روز رسانی الگوریتم Page Layout

گوگل در این تاریخ نسخه تازه ای از ایم الگوریتم را منتشر کرد. مت کاتس اشاره ای به میزان تاثیر این به روز رسانی بر روی وب سایت ها نکرد، اما به نظر می رسید که گوگل الگوریتم خود را کمی بازنویسی کرده و ایندکس خود را نیز آپدیت کرده است.

1 نوامبر 2016: خودکار شدن الگوریتم Page Layout

جان مولر در توییتر خود در این تاریخ به این به قابلیت جدید اشاره کرد. او به مخاطبان اعلام کرد که از این پس گوگل به صورت اتوماتیک سایت های جریمه شده را در صورت تصحیح اشکالات خود از جریمه خارج می کند و نیازی نیست که آنها منتظر به روز رسانی های بعدی گوگل باشند.

پیشگیری از جریمه سایت توسط الگوریتم Page Layout گوگل

هرچند الگوریتم Page Layout در نهایت چیزی در حدود یک درصد سایت‌های اینترنتی را تحت تاثیر قرار داده اما این دلیل نمی‌شود که از جریمه ‌شدن توسط آن برای همیشه در امان باشید. بهترین راه در مواجهه با الگوریتم طرح‌بندی گوگل، پیشگیری از جریمه‌ شدن است؛ درواقع رسیدگی به قسمت بالای صفحه سایت و بررسی آن از نظر حجم محتوا و تبلیغات به شما کمک زیادی می‌کند. اما قبل از این کار باید در نظر داشته باشید که قسمت بالای صفحه سایت برای دستگاه‌های مختلف متفاوت است. یعنی در نمایش اولیه سایت در گوشی‌های موبایل بخشی از صفحه سایت شما نشان داده می‌شود که در کامپیوترها یا تبلت‌ها این بخش ممکن است کوچکتر یا بزرگتر باشد.

تاثیر نهایی الگوریتم Page Layout

سازگار شدن با الگوریتم هایی مانند Page Layout، خطر افتادن در چرخه ایجاد تغییرات مداوم در طراحی سایت را دارد. با اینکه این الگوریتم ممکن است در ظاهر کمی سفت و سخت به نظر برسد، اما گوگل اذعان کرده به تجربه کاربری بهای زیادی می دهد.

پاک کردن تبلیغات از بالای صفحات سایت به معنی کاهش درامد سایتتان نیست. در حقیقت اگر به صورت دقیق تری به الگوریتم Page Layout نگاهی کنیم متوجه میشویم که این الگوریتم در راستای برنامه ریزی گوگل برای در اولویت قرار دادن ایندکس موبایلی صفحات است.

گوگل به واسطه این الگوریتم به ما هشدار داد که بررسی مجددی در نحوه ارائه تبلیغات سایت، از جمله برای دستگاه های موبایل داشته باشیم. با کوچکتر شدن اندازه صفحه نمایش، کاربر مجبور به چندین اسکرول برای رسیدن به محتوای اصلی صفحه است. بدون وجود تبلیغات در بالای صفحه تجربه کاربری بهتری از وبسایت در دسکتاپ و دستگاه های موبایل ایجاد می گردد.

الگوریتم page layout بحرالفنون
ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است