وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

الگوریتم کبوتر (pigeon) چیست؟

سپتامبر 4, 2022

الگوریتم کبوتر (pigeon) چیست؟

گوگل یک موتور جست و جو است که کارش با محتواست اما چیزی که جالب است، این است که الان دیگر َفقط متن و تصویر و صدا برای گوگل محتوا نیستند بلکه مکان (لوکیشن) هم محتوا به حساب می‌آید! گوگل هم به خاطر اینکه بتواند از این محتوا به درستی استفاده کرده و کار را برای کاربرانش راحت‌تر بکند، الگوریتم جدیدی ایجاد کرده و اسم آن را کبوتر گذاشته است. 

یکی از جالب‌ترین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم کبوتر می‌باشد.

برای اینکه گوگل بتواند نتایج مفیدتر و مرتبط‌تری را در جستجوهای محلی و کسب و کارها به کاربران ارائه دهد، در بیستم آگوست ۲۰۱۳ میلادی بزرگترین به‌روزرسانی خود را انجام داد و الگوریتم کبوتر را راه‌اندازی نمود تا الگوریتم جستجوی محلی (Local Search) خود را به الگوریتم وب خود نزدیک نماید. این کار، انقلابی در پارامترهای رتبه‌بندی بر اساس فاصله و مکان ایجاد کرد.

در اینجا دو عبارت سئوی محلی یا Local SEO و جستجوگر محلی یا Local Searcher جلب‌توجه می‌نماید.

سئوی محلی (Local SEO) چیست؟

سئوی محلی به ما کمک می‌کند که کسب و کار خودمان را به کاربران و مشتریانی در نزدیکی و همسایگی خودمان معرفی نماییم و این یعنی:

  • ارائه اطلاعات دقیق از کسب و کارمان به مشتریان و معرفی بهتر ما
  • فرصتی ناب برای جذب مشتریان نزدیک به ما

جستجوگر محلی (Local Searcher) کیست؟

کسی است که:

  • به دنبال یک کسب و کار محلی و یا نزدیک به خود می‌باشد
  • این شخص عبارتی را جستجو می‌کند که یک موقعیت محلی را شامل می‌شود

الگوریتم کبوتر چگونه کار می‌کند؟

اگر تا بحال از گوگل برای جست و جو استفاده کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که وبسایت‌های مختلف در گوگل رتبه دارند. مکان و فاصله شما از عبارت مورد نظرتان یکی از معیارهای گوگل برای رتبه بندی میباشد.

با توجه به عبارت مورد نظر شما، گوگل محتوای نزدیک به موقعیت تان را پیشنهاد میدهد. برای مثال شما کافه سرچ میکنید و لیست کافه های اطراف شما را نمایش میدهد. این الگوریتم همان الگوریتم کبوتر است.

الگوریتم کبوتر گوگل چه تأثیری بر سئوی سایت‌ها دارد؟

  • به کسب و کارهای محلی کمک شایانی کرد.
  • در ظاهر نتایج نشان داده شده تغییر ایجاد نمود.
  • باعث شخصی‌سازی نتایج جستجو گردید.

برای سایت خود چه کارهایی انجام دهیم که بیشتر تحت تأثیر الگوریتم کبوتر قرار بگیریم؟

  • انتخاب عنوان صفحات سایت با کلمه کلیدی جغرافیایی
  • اطلاعات کسب و کار خودمان را در سایت‌های دایرکتوری محلی (Web Directory) ثبت کنیم
  • فضایی برای نظر دهی مشتریان در سایتمان در نظر بگیریم
  • کسب و کارمان را در گوگل مپ (Google Map) ثبت نماییم
  • اطلاعات تماس و مشخصات خودمان را در تمام صفحات سایت درج نماییم
  • بر روی سئوی کاملاً محلی (Local SEO) و محتوای کاملاً محلی (Local Content) سایتمان تمرکز و تأکید کنیم (ایجاد متن، صوت و محتوای تصویری که کسب و کارمان را با یک محله یا منطقه خاص مرتبط نماید)
  • تمرکز بر اصول اولیه SEO
  • قدرت دامنه سایتمان را بالا ببریم (افزایش دامین آتوریتی، لینک سازی هوشمندانه و ساخت بک لینک‌های باکیفیت)
  • استفاده از زبان نشانه‌گذاری Schema (اسکیما)

تأثیر الگوریتم کبوتر گوگل بر کسب و کارها

الگوریتم کبوتر گوگل برای کاربران گوگل مفیدتر از کسب و کارها بوده است. عملکرد این الگوریتم به‌گونه‌ای است که موقعیت کاربر را به عنوان مرکز در نظر گرفته و شعاع خاصی از این مرکز را در نظر می‌گیرد. گوگل با بررسی تمام فاکتورهای جستجو، کمترین فاصله تا کاربر را در نظر گرفته و رستوران‌هایی که در آن شعاع خاص قرار دارند را اعمال کرده تا بهترین نتیجه را به کاربر ارائه دهد.

الگوریتم‌های مهم گوگل کدم‌اند؟

از میان الگوریتم‌های گوگل، بعضی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند:

الگوریتم کبوتر چیست؟ وبکاست
ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است