طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
محل شرکت :
ایران ، تهران
شماره همراه :
09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
طراحی و پشتیبانی سایت شما
مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
آموزش طراحی سایت
مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ
الگوریتم پاندا چیست؟
سپتامبر 6, 2022
الگوریتم پاندا (panda)
الگوریتم پاندا گوگل یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود که بسیاری از افراد باآن آشنایی دارند. وظیفه اصلی و مهمی که الگوریتم پاندا گوگل بر عهده دارد این است که کیفیت محتوا را مورد بررسی قرار دهد و میزان رضایت کاربران را هم در نظر بگیرد.
علت اصلی به وجود آمدن الگوریتم گوگل پاندا این است که محتواهای بی کیفیت را به خوبی شناسایی کند و با آنها مبارزه نماید. بر اساس این الگوریتم دیگر محتواهایی که بی ارزش هستند و و کوتاه می باشند نشان داده نمی شوند و نتایج جستجو برای محتواهایی زیادی می باشد که جذاب و منحصر به فرد باشند.
Google Panda یک بهروزرسانی الگوریتم اصلی بود که بر رتبهبندی جستجو برای 11.8٪ از جستجوها در ایالات متحده تأثیر گذاشت. Google گفت پاندا برای کاهش رتبهبندی سایتهای با کیفیت پایین طراحی شده است (سایتهایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند، محتوا را از سایر وبسایتها کپی میکنند. یا سایتهایی که خیلی مفید نیستند) و رتبهبندی بهتر را به سایتهای با کیفیت (سایتهایی با محتوا و اطلاعات اصلی مانند تحقیق، گزارشهای عمیق، تجزیه و تحلیل متفکرانه و غیره) پاداش میدهند.
بررسی الگوریتم پاندا مهمترین الگوریتم گوگل
لگوریتم پاندا گوگل که با نام Google Panda نیز شناخته میشود برای اولین بار در فوریه سال 2011 معرفی شد. هدف از این الگوریتم افزایش بیشتر کیفیت نتایج جستجو و از بین بردن تکنیکهای سئوی کلاه سیاه بود که تا آن زمان بهشدت از آنها استفاده میشد. آن زمان سایتهای اسپم بهشدت در اینترنت رواج داشتند و کاربران را به سمت تبلیغات زیاد و آزاردهنده هدایت میکردند، همین امر باعث شد که مدیران ارشد گوگل به فکر راهحلی باشند تا جستجوگر، سایتهای باکیفیت و مناسب را در نتایج جستجو مشاهده کند. با راه اندازی و بروزرسانیهای مداوم پاندا، کیفیت نتایج سرپ گوگل به طور قابل توجهی بهبود یافت.
علت اصلی به وجود آمدن الگوریتم گوگل پاندا این است که محتواهای بی کیفیت را به خوبی شناسایی کند و با آنها مبارزه نماید. بر اساس این الگوریتم دیگر محتواهایی که بی ارزش هستند و و کوتاه می باشند نشان داده نمی شوند و نتایج جستجو برای محتواهایی زیادی می باشد که جذاب و منحصر به فرد باشند.
چرا گوگل نام این الگوریتم را پاندا گذاشته است؟
معاون ارشد سابق شرکت گوگل که یکی از همکاران و رئیس بخش گوگل بوده فاش کرد، نام این الگوریتم برگرفته از مهندس گوگل بنام ناونیت پاندا (Navneet Panda) است. ناونیت در مؤسسه فناوری هند، بخش ریاضیات تحصیل و از ژانویه 2007 یک مهندس نرم افزار در شرکت گوگل بوده و بر روی بهبود کیفیت و تجربه کاربر از جستجو، هدف کاربر از جستجو، و جستجوی محلی فعالیت میکرد.
علت اصلی به وجود آمدن الگوریتم گوگل پاندا این است که محتواهای بی کیفیت را به خوبی شناسایی کند و با آنها مبارزه نماید. بر اساس این الگوریتم دیگر محتواهایی که بی ارزش هستند و و کوتاه می باشند نشان داده نمی شوند و نتایج جستجو برای محتواهایی زیادی می باشد که جذاب و منحصر به فرد باشند.
الگوریتم پاندا روی چه مواردی حساس است؟
1. محتوای کم
2. محتوای تکراری
3. محتوای بی کیفیت
4. محتوای نامعتبر
5. عدم هماهنگی عبارت جستجو با محتوا
گوگل همچنان از پاندا استفاده می کند
با وجود اینکه سالها از اعلام بهروزرسانی الگوریتم پاندا گوگل میگذرد، اما پاندا همچنان زنده است. این بخشی از الگوریتم اصلی است، به این معنی که با گذشت بیش از یک دهه از راهاندازی، همچنان بر سئو تأثیر میگذارد. گوگل پاندا تاثیری بر سئو داشت که تا به امروز ادامه دارد. در اینجا فقط سه تغییر بزرگ از پاندا آمده است:
E-A-T
بازاریابی محتوا
تمرکز روی چندین کانال ورودی
اهداف آپدیت پاندا چیست؟
هدف از آپدیت الگوریتم پاندا افزایش کیفیت نتایج جستجو و رضایت کاربران است. با بهروزرسانی پاندا، جستجوگر وبسایتهای باکیفیت بیشتری را در نتایج جستجو میبیند، زیرا وبسایتهای با کیفیت پایین به انتهای صفحات نتایج جستجو (SERP) منتقل میشوند.
هر صفحه باید هدفی برای کاربر نهایی داشته باشد، نه اینکه فقط برای یک کلمه کلیدی خاص به دنبال کسب رتبه باشد. پاندا می تواند بر تک تک صفحات با محتوای ضعیف تأثیر بگذارد و در موارد فاحش، به طور بالقوه ارزش کل دامنه را به دلیل الگوهای مکرر محتوای ضعیف، تکراری و بیکیفیت کاهش دهد. همیشه مراقب باشید به طور ناخواسته محتوای تکراری در وب سایت تان منتشر نکنید.