طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
محل شرکت :
ایران ، تهران
شماره همراه :
09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
طراحی و پشتیبانی سایت شما
مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
آموزش طراحی سایت
مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ
الگوریتم رنک برین
سپتامبر 10, 2022
الگوریتم رنک برین
موتورجستجوی گوگل از الگوریتم های خاصی استفاده میکند که یکی از این الگوریتم ها، Rank Brain است. درواقع الگوریتم های گوگل برای جمع آوری اطلاعات جهت ازائه بهترین پاسخ به کاربران استفاده میشود. هر کدام از این الگوریتم ها وظایف خاص خود را در بخش های مختلفی بر عهده دارند.
الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم های گوگل است که برای ازائه مناسب ترین پاسخ به کاربر استفاده میشود. همچنین یکی از موثرترین الگوریتم های گوگل جهت رتبه بندی سایت ها تلقی میشود.
الگوریتم رنک برین یک سیستم یادگیری ماشین است که به الگوریتم مرغ مگسخوار کمک میکند و باعث میشود تا گوگل از «رشتههای اطلاعات» به «دیتای هدف» برسد.
هنگامی که یک کلمه کلیدی یا محتوا برای جستجو وارد گوگل میشود، الگوریتم جستجو تلاش میکند تا با جستجوی بهترین محتوا در مناسبترین قالبها، نتیجه جستوجو را با هدف شما مطابقت دهد.
نحوه عملکرد الگوریتم Rank Brain
پیش از ظهور این الگوریتم، یک الگوریتم ثابت با روند تکراری برای جستجوی نتایج توسط موتورهای گوگل وجود داشت اما با روی کار آمدن الگوریتم رنک برین، این نتایج هر روز موارد جدیدی به آنها اضافه میشود و دائما درحال بروزرسانی است.
چرا گوگل الگوریتم رنک برین را معرفی کرد؟
رنک برین در ابتدا راهاندازی شد تا یک مشکل ساده اما بزرگ را برطرف کند.
چند سال قبل گوگل با این مشکل روبهرو بود که حدود ۱۵ درصد کلمات کلیدی که افراد در این سایت تایپ میکردند، قبلا هرگز دیده نشده بود. ممکن است فکر کنید ۱۵ درصد که خیلی زیاد نیست! اما وقتی در هر روز میلیاردها جستجو توسط گوگل پردازش میشود، این ۱۵ درصد یعنی ۴۵۰ میلیون کلمه کلیدی در روز که گوگل برای آنها پاسخی نخواهد داشت!
الگوریتم رنک برین چطور کار میکند؟
عملکرد جستجوی جدید
این الگوریتم چون بر اساس هوش مصنوعی و زبان ماشین طراحی شده و از آنجا که ماهیت عملکرد موجودیتها را میداند، میتوانند فراتر از کلمه کلیدی پیش برود و معنا و مفهوم را جستجو کند.
موجودیتهای مشترک
یکی از مکانیزمهای اصلی که الگوریتم رنک برین از آن استفاده میکند، تشخیص موجودیتهاست. اگر این الگوریتم بفهمد که یک جستجو شامل همان مفاهیمی است که قبلا با کمی تغییر توسط کاربر دیگری در گوگل سرچ شده است، احتمالا نتایج یکسان یا بسیار مشابهی را به کاربر نشان خواهد داد.
وظایف الگوریتم رنک برین
الگوریتم rank brain دو وظیفه اساسی دارد:
درک کوئریهای جستجو (کلمات کلیدی)
سنجش نحوه تعامل کاربران با نتایج ارائه شده (رضایت کاربر)
Rank brainسعی میکند تا مثل یک انسان بتواند منظور کاربر را درک کند. چطور؟ به کمک تطبیق کلمات کلیدی دیده نشده با کلمات کلیدیای که گوگل قبلا مشاهده کرده است.
الگوریتم رنکبرین چه تاثیری بر صفحه جستجوی گوگل داشته است؟
طلاعات جمعآوری شده توسط این الگوریتم به گوگل کمک کرده است که امکانات جدیدی را در صفحه نتایج جستجو اضافه کند. این بخشها به کاربران کمک میکند تا بدون خروج از گوگل پاسخ خود را دریافت کنند.
1- featured snippets
در برخی از جستجوها مشاهده میکنیم که در بالای صفحهی جستجو یک باکس محتوایی نمایش داده میشود که معمولاً پاسخ سؤال کاربر بهصورت لیست در آن وجود دارد. به این قابلیت featured snippet یا رتبه 0 گوگل گفته میشود.
سایتی که در رنک صفر قرار میگیرد یکی از 10 سایت نمایش دادهشده در صفحه اول گوگل است. معمولاً گوگل برای جستوجوهایی که حالت سؤالی دارند از نمایش موقعیت صفر استفاده میکند.
2- People also search for
زمانیکه یکی از نتایج جستجو را انتخاب میکنید و پس از آن مجدد به همان صفحه از نتایج جستجو باز میگردید یک باکس مجزا در زیر آن صفحه نمایش داده میشود که عبارتهای مرتبط با موضوع جستجو شده توسط شما را نمایش میدهد.
3- People also ask
در بسیاری از جستجوها که مفهوم آنها پرسش یک سوال است، یک باکس متفاوت به کاربران نمایش داده میشود که شامل جستجوهایی مرتبط با موضوع مورد نظر شماست. با انتخاب هر یک از آنها محتوایی کوتاه از پاسخ به همان سوال و یک لینک برای اطلاعات بیشتر نمایش داده میشود.
این بخش نیز با استفاده از الگوریتم رنکبرین و براساس جستجوهای دیگری که کاربران انجام دادهاند جمعآوری و نمایش داده میشود.