وبکاست

0 %
وبکاست
طراحی و پشتیبانی سایت
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • محل شرکت :
    ایران ، تهران
  • شماره همراه :
    09216045595
وردپرس
HTML & CSS
سئو و تولید محتوا
دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی و پشتیبانی سایت شما
  • مشاوره در زمینه کسب و کار اینترنتی
  • آموزش طراحی سایت
  • مشاوره در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ

الگوریتم برت چیست؟

آگوست 31, 2022

الگوریتم برت چیست؟

گوگل از الگوریتم های متعددی برای ارتقا قابلیت های جستجو استفاده می کند و مدام در حال به روز رسانی و ارتقا این الگوریتم هاست. در جدید ترین الگوریتم ها، گوگل به دنبال ایجاد درک بالایی از مفاهیم برای موتور خود است.

این الگوریتم محور تحول سئو آینده و جز مهم ترین الگوریتم های گوگل است. الگوریتم برت (BERT) گوگل در اکتبر ۲۰۱۹، توسط گوگل معرفی شد.اما با بروز رسانی های متعدد! برت را می توان تا حدودی مشابه رنک برین دانست.

Bert مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. گوگل با این الگوریتم به دنبال درک بهتر زبان طبیعی و مفهوم جستجوی ما و تطابق آن با محتواهای مختلف است.

این الگوریتم مدلی از زبان محاوره و روزمره است که به باقی الگوریتم های گوگل کمک میکند تا حتی کوچک ترین بخش های زبان محاوره مثل حروف اضافه را مانند یک انسان به خوبی درک کند.

الگوریتم BERT گوگل برای درک بهتر آن چیزی که جست و جو می کنید

الگوریتم BERT گوگل نوشته شده است تا زبان ما را همان طور که خودمان استفاده می کنیم درک کند. گوگل با استفاده از این الگوریتم دیگر کلمات را به صورت جدا از هم معنی نمی کند بلکه کلمات را داخل عبارات بررسی می کند. در واقع طبق همکان فرایندی عمل می کند که ما انسان ها به هنگام استفاده از زبان عمل می کنیم. 

این جمله یعنی الگوریتم BERT گوگل این امکان را فراهم می آورد تا گوگل حتی حروف اضافه را نیز می فهمد و به خوبی منظور ما را از عباراتی که جستجو می کنیم درک می کند. این فرایند را اصطلاحا NLP می گویند که مخفف عبارت Natural Language Processing می باشد و هسته این الگوریتم است. این فرایند مزیت زیادی دارد. گوگل محتواها را به خوبی می فهمد، عبارتی که ما جستجو می کنیم به خوبی درک می کند، بنابراین قادر است بهترین نتایج جست و جو را ارائه دهد.

تفاوت الگوریتم Bert و RankBrain چیست؟

قبل از هر چیز بیایید در مورد شباهت‌ها صحبت کنیم. هر دوی این الگوریتم‌ها توسط Hummingbird کنترل می‌شوند.علاوه بر این هر دو از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. هدفشان نیز درک بهتر جستجوی کاربر است تا بتوانند بهترین پاسخ ممکن را به او بدهند.

الگوریتم RankBrain بیشتر به دنبال یافتن مفاهیم عبارات بلند و ناشناخته و Bert به دنبال درک بهتر زبان طبیعی است.

آیا این الگوریتم سئو را متاثر می نماید؟

میزان تاثیر برای عبارات کلیدی مورد جست و جو مختلف باشد. بی شک عبارات طولانی بیشتر تاثیر می پذیرند چون با این الگوریتم گوگل مفهوم آن ها را بهتر درک می کند. همچنین برای عبارات دیالوگ محور نیز تاثیر الگوریتم BERT گوگل بیشتر از سایر عبارات است. نکته دیگری که در خصوص تاثیر این الگوریتم بر سئو سایت حائز اهمیت است، این است که سایت هایی که از محتواهای بی کیفیت و متکی بر تکرار بی معنی کلمات کلیدی استفاده نموده اند، سریع تر از گذشته شناسایی و دچار افت سئو می شوند. چون با این الگوریتم گوگل محتوای سایت شما را بهتر می فهمد.

انتخاب کلمات کلیدی با فعال شدن الگوریتم BERT گوگل

با فعال شدن الگوریتم BERT گوگل، انتخاب کلمات کلیدی برای تولید محتوای سئو شده همچنان اهمیت زیادی دارد. اما برای موفقیت لازم است تا در انتخاب کلمات کلیدی دقیق تر باشید. گوگل با فعال نمودن این الگوریتم قصد دارد سایت های کاربر محور را در اولویت قرار دهد. سایت هایی که نیاز کاربرانشان را بهتر درک می کنند. بنابراین سعی کنید کلمات کلیدی را منطبق بر نیاز کاربران انتخاب کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید. 

آیا این الگوریتم سئو را متاثر می نماید؟

الگوریتم BERT گوگل باعث می شود تا گوگل نیاز کاربر را به خوبی درک کند، محتوای ارائه شده در سایت ها را نیز بهتر از گذشته بفهمد و بهترین نتایج جست و جو را ارائه کند. با توجه به این اصل شاید بتوان گفت بازاریابی محتوایی به معنای واقعی ، در گوگل توسعه می یابد. به این معنا که با فعال شدن الگوریتم BERT، لازم است تا محتوای ارزشمند تری برای بازاریابی محتوایی تولید کنید و سعی کنید که نیاز کاربر را بهتر و دقیق تر درک کنید. شاید در گذشته گوگل محتوای نزدیک به نیاز کاربر را نیز از شما می پذیرفت ولی با این الگوریتم گوگل سختگیر تر شده است.

الگوریتم برت چیست؟ وبکاست
ارسال شده در مجله وبکاست، سئوبرچسب ها:
درج دیدگاه
تمامی حقوق این وب سایت برای وبکاست محفوظ است